Układ wydechowy nie ma ustalonych cykli wymiany, ponieważ jego trwałość zależy od sposobu i warunków eksploatacji samochodu.
Jego usterki najczęściej polegają na mechanicznym lub korozyjnym przedziurawieniu blaszanych ścianek rur lub tłumików. Objawiają się one natychmiast głośniejszą pracą silnika (słyszaną wyraźnie podczas jazdy z otwartym oknem), a niekiedy też zapachem spalin wyczuwalnym we wnętrzu nadwozia.
Warto też wiedzieć, że im rzadziej korzystamy z samochodu, tym żywot układu wydechowego jest krótszy. Winowajcą jest skraplająca się woda w nagrzanych tłumikach. Jeśli auto użytkujemy okazjonalnie, woda nie odparowuje, tworząc wraz z pozostałościami po spalaniu kwaśną, żrącą mieszankę.
Do usterek układu wydechowego przyczyniają się również nierówne drogi. Oberwanie tłumika, czy też rury, często nie jest spowodowane jego wiekiem, a nadmiarem przenoszonych drgań. Pamiętajmy zatem, aby przy okazji wizyty w naszym serwisie poprosić o sprawdzenie i ewentualne wzmocnienie mocowań wydechu.